Prevenció del deteriorament cognitiu:

el-deterioro-cognitivo

1-Activitat física: un cervell ben irrigat

L’activitat física aeròbica ha demostrat ser una de les teràpies més beneficioses per a elevar el rendiment del cervell i millorar la memòria.

Alguns exemples d’activitats aeròbiques adequades per a gent gran són:

  • Caminar. Una manera senzilla i eficaç de mantenir-se en forma.

  • Ballar. Per exemple, un ball com el country, en què els moviments són controlats i a més cal memoritzar-los, pot ser un excel·lent exercici pel cervell.

  • Nedar

Cal fer activitat física com a mínim durant 30 minuts 5 dies a la setmana.

2-Dieta mediterrània: un cervell ben alimentat

S’ha demostrat que aquest tipus d’alimentació és beneficiosa per a la salut del cervell, del cor i per a prevenir malalties associades a riscos vasculars com ara la hipertensió, la diabetis i el sobrepès.

Convé, doncs, tenir presents les bases de la dieta mediterrània per tal de donar els millors aliments al nostre cervell:

  • Fruites, verdures, llegums, peix i cereals integrals.

  • Oli d’oliva (o altres greixos no saturats com els que proporcionen els fruits secs) com a font principal de greixos, haurien de ser la base de l’alimentació.

  • Llegums i peix dos cops per setmana. El peix millor al forn, a la planxa o al vapor.

  • Consum baix de lactis i carns.

  • Consum escàs de sal i dolços.

  • Evitar conservants i colorants optant per una cuina el més natural possible

3-Relacions socials: un cervell feliç

L’estrès, l’ansietat i les emocions negatives mantingudes durant molt de temps, a banda d’afectar el nostre sistema immunitari, poden afectar el bon funcionament del cervell.

Per mantenir una vida social activa podem, per exemple:

  • Cuidar i mantenir les relacions amb amics i familiars.

  • Apuntar-nos a fer activitat física en grup. Així ens ocuparem tant de la part física com de la mental.

  • Fer d’altres activitats recreatives en grup: fer ganxet, jugar a la petanca, al dòmino, a les cartes, ballar, assistir a un club de lectura, etc.

  • Anar a un casal de gent gran o assistir a un centre de dia.

http://atenciogentgran.org/prevenir-el-deteriorament-cognitiu-iii-activitat-fisica-alimentacio-i-relacions-socials/ 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close